Przed zleceniem usługi pralniczej prosimy Państwa o zapoznanie się z poniższymi ogólnymi warunkami świadczenia usług, które są częścią umowy.
- Nasza pralnia przyjmuje do prania wodnego i chemicznego odzież wszelkiego typu, a także odzież skórzaną, bieliznę gastronomiczną, dywany. Odzież skórzaną przyjmuje do czyszczenia oraz renowacji (farbowanie, lakierownie), bez usług kuśnierskich. Dywany przyjmujemy tylko do czyszczenia.
- Termin wykonania usługi dotyczącej odzieży skórzanej wynosi od 7 do 14 dni. W pozostałych przypadkach, odzież oddaną 1,5 godziny przed zamknięciem pralni przyjmujemy do prania na dzień następny; jednakże czas prania odzieży bardzo zabrudzonej lub nietypowej lub wymagającej dodatkowych zabiegów jest ustalany indywidualnie z klientem. Termin wykonania usługi dotyczącej czyszczenia dywanów wynosi 4 dni robocze. W przypadku dywanów bardzo zabrudzonych proces czyszczenia należy powtórzyć dwukrotnie, co tym samym wydłuża okres realizacji usługi do 7 dni roboczych.
- Opłatę pobieramy za usługę z góry; w przypadku dywanów opłata pobierana jest od jednego metra kwadratowego. Opłata za dywaniki do jednego metra kwadratowego pobierana jest według stawki stałej.
- Pralnia ma prawo odmówić przyjęciu usługi lub jej wykonanie po przyjęciu. W taki przypadku, pobrana opłata będzie zwracana w całości przy zwrocie wyrobu klientowi.
- Prosimy o dokładne opróżnienie zawartości wszystkich kieszeni oraz usunięcie broszek i innych ozdób.
- Prosimy o wskazanie plam, ich pochodzenia, wszelkich uszkodzeń (rozpruć, pęknięć, miejsc przetartych).Dywany oddawane do pralni powinny być wytrzepane.
- Wyroby wielokolorowe farbujemy i lakierujemy tylko na jeden kolor.
- Pralnie nie odpowiada za guziki, ozdoby, poduszki oraz zamki błyskawiczne.
- Przyjmowane do pralni wyroby będą prane zgodnie ze wskazówkami na wszywce informacyjnej producenta dotyczącej sposobu prania. Wyrób bez wszywki informacyjnej producenta przyjmujemy wyłącznie na odpowiedzialność Klienta.
- Uprzedzamy Państwa, że:
- wyroby mocno zabrudzone oraz niektóre plamy mogą się nie doczyścić
- obszycia ze sztucznej skóry (skaju) mogą zesztywnieć i popękać
- w miejscach uszkodzonych przez mole (lub inne insekty), po wykonaniu usługo pojawiają się widoczne dziurki, zaś miejsca narażone na intensywne tarcie w trakcie użytkowania, po praniu mogą pojawić się przetarcia (rozdarcia) oraz zmiana koloru
- Ze względu na specyfikę odzieży skórzanej to jest naturalny surowiec różnych gatunków poddawany wcześniej zabiegom wyprawiania w nieznanych nam warunkach uprzedzamy Państwa, że:
- odzież może nierównomiernie się wybarwić ze względu na wady skóry, częściowe przetarcia oraz w miejscach poprzednio zaplamionych
- przy farbowaniu i lakierowaniu odzieży można uzyskać kolor, podobny lecz nie identyczny ze wzorcem
- obniżona zawartość barwnika w odzieży może spowodować miejscowe zanikanie koloru lub całkowite rozjaśnienie barwy odzieży
- odzież może się skurczyć lub stracić fason
- po lakierowaniu odzieży może stać się sztywniejsza i bardziej szorstka o połysku w zależności od rodzaju skóry
- odzież o obniżonej wytrzymałości skóry lub podszewki (odzież znoszona lub nieprawidłowo wyprawiona) narażona jest na rozerwania (rozprucia)
- przy zabiegach farbowania, lakierowania zabrudzeniu może ulec podszewka, włos, elementy dekoracyjne
- na wadliwe wyprawionej skórze w trakcie zabiegów czyszczenia mogą powstać pęcherze lub rozwarstwienia
- futra w osłabionych miejscach (nieprawidłowo wyprawionych lub narażonych na tarcie w trakcie użytkowania) mogą utracić włos
- W przypadku czyszczenia dywanów uprzedzamy, że:
- plamy z moczu ani jego zapachu nie da się usunąć
- zaplamienia stare, pozostawione na dłuższy okres prowadzą do powstania trwałego lub trudnego do usunięcia przebarwienia
- z dywanów chińskich niektóre plamy są nieusuwalne
- frędzle przy dywanach belgijskich mogą zżółknąć
- w dywanach jedwabnych po czyszczeniu włos staje się sztywniejszy
- kilimy (bardzo cienkie dywany) mogą stracić kształt i wymiary
- Uprzedzamy, że wyroby z łatek mogą się rozpruć lub rozkleić, wówczas potrzebne będą dodatkowe zabiegi (szycie, klejenie), co może spowodować wydłużenie czasu wykonania usługi oraz podwyższenie opłaty w razie większego rozmiaru napraw.
- Za wystąpienie przypadków, o których zostali Państwo uprzedzeni tym regulaminem lub przez personel pralni przy przyjmowaniu odzieży, pralnia nie przyjmuje na siebie odpowiedzialności.
- Również na wyłączną odpowiedzialność Klienta wykonujemy usługi:
- farbowanie/czyszczenie odzieży z białej skóry z tzw. surówek
- farbowanie/czyszczenie odzieży z nubuku, dwoin, zamszu, weluru
- zmiana koloru
- czyszczenie futer
- oczyszczenie sukni ślubnych
- Oddaną do pralni odzież (dywany) należy odebrać najpóźniej w terminie miesiąca od daty wykonania usługi. Po tym terminie pralnia pobiera opłatę za przechowywanie w wysokości 4 zł za każdy dzień. Jeśli wyrób nie zostanie odebrany w terminie 3 miesięcy od daty wykonania usługi, Klient wyraża niniejszą zgodę na oddanie jej na cele charytatywne.
- Odzież (dywany) wydajemy po okazaniu paragonu fiskalnego, w przypadku jego zagubienia, wyrób zostanie wydany jedynie po uzyskaniu danych osobowych Klienta na podstawie dowodu tożsamości ze zdjęciem.
- Prosimy o dokładne obejrzenie efektu usługi przy odbiorze i ewentualnego zgłoszenia zastrzeżeń. Późniejsze zgłoszenie reklamacji wymaga wykazania przez Klienta, że usterka powstała w pralni.
- W razie nieodwracalnego uszkodzenia odzieży (dywanu) z przyczyn obciążających pralnię odszkodowanie przysługuje w wysokości odpowiadającej wartości odzieży (dywanu) w chwili oddania jej do prania.
- Odzież (dywany), za którą Klient otrzymał odszkodowanie, pozostaje w pralni.
- Prosimy o umożliwienie pracownikom pralni kontaktu telefonicznego z Państwem na wypadek potrzeby pilnej konsultacji, co do wykonania usługi.