1 marca 2019

Regulamin

Przed zleceniem usługi pralniczej prosimy Państwa o zapoznanie się z poniższymi ogólnymi warunkami świadczenia usług, które są częścią umowy.

  1. Nasza pralnia przyjmuje do prania wodnego i chemicznego odzież wszelkiego typu, a także odzież skórzaną, bieliznę gastronomiczną, dywany. Odzież skórzaną przyjmuje do czyszczenia oraz renowacji (farbowanie, lakierownie), bez usług kuśnierskich. Dywany przyjmujemy tylko do czyszczenia.
  2. Termin wykonania usługi dotyczącej odzieży skórzanej wynosi od 7 do 14 dni. W pozostałych przypadkach, odzież oddaną 1,5 godziny przed zamknięciem pralni przyjmujemy do prania na dzień następny; jednakże czas prania odzieży bardzo zabrudzonej lub nietypowej lub wymagającej dodatkowych zabiegów jest ustalany indywidualnie z klientem. Termin wykonania usługi dotyczącej czyszczenia dywanów wynosi 4 dni robocze. W przypadku dywanów bardzo zabrudzonych proces czyszczenia należy powtórzyć dwukrotnie, co tym samym wydłuża okres realizacji usługi do 7 dni roboczych.
  3. Opłatę pobieramy za usługę z góry; w przypadku dywanów opłata pobierana jest od jednego metra kwadratowego. Opłata za dywaniki do jednego metra kwadratowego pobierana jest według stawki stałej.
  4. Pralnia ma prawo odmówić przyjęciu usługi lub jej wykonanie po przyjęciu. W taki przypadku, pobrana opłata będzie zwracana w całości przy zwrocie wyrobu klientowi.
  5. Prosimy o dokładne opróżnienie zawartości wszystkich kieszeni oraz usunięcie broszek i innych ozdób.
  6. Prosimy o wskazanie plam, ich pochodzenia, wszelkich uszkodzeń (rozpruć, pęknięć, miejsc przetartych).Dywany oddawane do pralni powinny być wytrzepane.
  7. Wyroby wielokolorowe farbujemy i lakierujemy tylko na jeden kolor.
  8. Pralnie nie odpowiada za guziki, ozdoby, poduszki oraz zamki błyskawiczne.
  9. Przyjmowane do pralni wyroby będą prane zgodnie ze wskazówkami na wszywce informacyjnej producenta dotyczącej sposobu prania. Wyrób bez wszywki informacyjnej producenta przyjmujemy wyłącznie na odpowiedzialność Klienta.
  10. Uprzedzamy Państwa, że:
    • wyroby mocno zabrudzone oraz niektóre plamy mogą się nie doczyścić
    • obszycia ze sztucznej skóry (skaju) mogą zesztywnieć i popękać
    • w miejscach uszkodzonych przez mole (lub inne insekty), po wykonaniu usługo pojawiają się widoczne dziurki, zaś miejsca narażone na intensywne tarcie w trakcie użytkowania, po praniu mogą pojawić się przetarcia (rozdarcia) oraz zmiana koloru
  11. Ze względu na specyfikę odzieży skórzanej to jest naturalny surowiec różnych gatunków poddawany wcześniej zabiegom wyprawiania w nieznanych nam warunkach uprzedzamy Państwa, że:
    • odzież może nierównomiernie się wybarwić ze względu na wady skóry, częściowe przetarcia oraz w miejscach poprzednio zaplamionych
    • przy farbowaniu i lakierowaniu odzieży można uzyskać kolor, podobny lecz nie identyczny ze wzorcem
    • obniżona zawartość barwnika w odzieży może spowodować miejscowe zanikanie koloru lub całkowite rozjaśnienie barwy odzieży
    • odzież może się skurczyć lub stracić fason
    • po lakierowaniu odzieży może stać się sztywniejsza i bardziej szorstka o połysku w zależności od rodzaju skóry
    • odzież o obniżonej wytrzymałości skóry lub podszewki (odzież znoszona lub nieprawidłowo wyprawiona) narażona jest na rozerwania (rozprucia)
    • przy zabiegach farbowania, lakierowania zabrudzeniu może ulec podszewka, włos, elementy dekoracyjne
    • na wadliwe wyprawionej skórze w trakcie zabiegów czyszczenia mogą powstać pęcherze lub rozwarstwienia
    • futra w osłabionych miejscach (nieprawidłowo wyprawionych lub narażonych na tarcie w trakcie użytkowania) mogą utracić włos
  12. W przypadku czyszczenia dywanów uprzedzamy, że:
    • plamy z moczu ani jego zapachu nie da się usunąć
    • zaplamienia stare, pozostawione na dłuższy okres prowadzą do powstania trwałego lub trudnego do usunięcia przebarwienia
    • z dywanów chińskich niektóre plamy są nieusuwalne
    • frędzle przy dywanach belgijskich mogą zżółknąć
    • w dywanach jedwabnych po czyszczeniu włos staje się sztywniejszy
    • kilimy (bardzo cienkie dywany) mogą stracić kształt i wymiary
  13. Uprzedzamy, że wyroby z łatek mogą się rozpruć lub rozkleić, wówczas potrzebne będą dodatkowe zabiegi (szycie, klejenie), co może spowodować wydłużenie czasu wykonania usługi oraz podwyższenie opłaty w razie większego rozmiaru napraw.
  14. Za wystąpienie przypadków, o których zostali Państwo uprzedzeni tym regulaminem lub przez personel pralni przy przyjmowaniu odzieży, pralnia nie przyjmuje na siebie odpowiedzialności.
  15. Również na wyłączną odpowiedzialność Klienta wykonujemy usługi:
    • farbowanie/czyszczenie odzieży z białej skóry z tzw. surówek
    • farbowanie/czyszczenie odzieży z nubuku, dwoin, zamszu, weluru
    • zmiana koloru
    • czyszczenie futer
    • oczyszczenie sukni ślubnych
  16. Oddaną do pralni odzież (dywany) należy odebrać najpóźniej w terminie miesiąca od daty wykonania usługi. Po tym terminie pralnia pobiera opłatę za przechowywanie w wysokości 4 zł za każdy dzień. Jeśli wyrób nie zostanie odebrany w terminie 3 miesięcy od daty wykonania usługi, Klient wyraża niniejszą zgodę na oddanie jej na cele charytatywne.
  17. Odzież (dywany) wydajemy po okazaniu paragonu fiskalnego, w przypadku jego zagubienia, wyrób zostanie wydany jedynie po uzyskaniu danych osobowych Klienta na podstawie dowodu tożsamości ze zdjęciem.
  18. Prosimy o dokładne obejrzenie efektu usługi przy odbiorze i ewentualnego zgłoszenia zastrzeżeń. Późniejsze zgłoszenie reklamacji wymaga wykazania przez Klienta, że usterka powstała w pralni.
  19. W razie nieodwracalnego uszkodzenia odzieży (dywanu) z przyczyn obciążających pralnię odszkodowanie przysługuje w wysokości odpowiadającej wartości odzieży (dywanu) w chwili oddania jej do prania.
  20. Odzież (dywany), za którą Klient otrzymał odszkodowanie, pozostaje w pralni.
  21. Prosimy o umożliwienie pracownikom pralni kontaktu telefonicznego z Państwem na wypadek potrzeby pilnej konsultacji, co do wykonania usługi.